Strona główna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl
Urząd Gminy Rogów
Herb Urząd Gminy Rogów

Czwartek 21.12.2017

A A A A
A A+ A++
zaawansowane

Referat Spraw Organizacyjnych, Oświaty, Kultury, Sportu i Promocji

Spraw Organizacyjnych, Oświaty, Kultury, Sportu i Promocji

Kierownik Wydziału: Ryszard Bigoszewski

Tel: 046 874 80 70 (wew. 26) 

Referat Spraw Organizacyjnych, Oświaty, Kultury, Sportu i Promocji podlega bezpośrednio Sekretarzowi Gminy.
 

Do zakresu działania Spraw Organizacyjnych, Oświaty, Kultury, Sportu i Promocji należy:

1) przyjmowanie obwieszczeń;

2) obsługa tablicy ogłoszeń i informacyjnej Urzędu;

3) prowadzenie spraw związanych z przeprowadzaniem zbiórek publicznych i zgromadzeń;

4) zapewnianie warunków ochrony informacji niejawnych, danych osobowych, systemów i sieci informatycznych;

5) zapewnianie i organizacja dostępu do informacji publicznych, prowadzenia biuletynu informacji publicznych;

6) prowadzenie kancelarii ogólnej – sekretariatu Urzędu;

7) obsługa centrali telefonicznej, faxu, kserokopiarki, konserwacja sprzętu informatycznego, wdrażanie systemów i technik informatycznych;

8) współpraca ze stowarzyszeniami i organizacjami społecznymi – prowadzenie rejestru;

9) realizacja zleconych zadań w dziedzinie opieki nad grobami i cmentarzami wojennymi oraz miejscami pamięci narodowej;

10 prowadzenie spraw związanych z ochroną zabytków i dóbr kultury;

11) wykonywanie zadań organizacyjno – technicznej obsługi referendów i wyborów:

a) Prezydenta RP,

b) do Sejmu i Senatu,

c) do Parlamentu Europejskiego

d) Wójta, Rady Gminy, Powiatu i Sejmiku Wojewódzkiego,

e) ławników sądowych,

f) sołtysów i rad sołeckich;

12) obsługa kancelaryjno – techniczna Rady Gminy, komisji Rady;

13) kompletowanie i ewidencja aktów prawnych zewnętrznych oraz własnych Rady i Wójta;

14) koordynowanie działań w dziedzinie profilaktyki i zjawisk patologii społecznych;

15) prowadzenie ewidencji środków trwałych i materiałowych – organizacja inwentaryzacji wewnętrznych;

16) zaopatrzenie w niezbędne tablice urzędowe i informacyjne, szyldy, pieczęcie, prenumerata czasopism – z uwzględnieniem potrzeb sołectw;

17) organizacja właściwej informacji wizualnej o czasie i trybie pracy Urzędu, wewnętrznej jego organizacji, rozmieszczenia stanowisk pracy, przyjęć interesantów, skarg i wniosków;

18) zapewnianie wystroju budynku Urzędu z okazji świąt i uroczystości;

19) nadzór nad wywieszaniem flag przy Urzędzie oraz pomnikach pamięci znajdujących się na terenie gminy zgodnie z obowiązującym wykazem świat państwowych;

20) prowadzenie spraw kadrowych Urzędu

21) gromadzenie informacji o gminie, przygotowywanie materiałów i podejmowanie działań promujących gminę, a w szczególności:

a) zapewnienie powszechnej dostępności do informacji o gminie,

b) przygotowywanie materiałów do opracowań tj. informatory, foldery, przewodniki itp.

c) organizowanie i koordynowanie działań w dziedzinie współpracy krajowej i zagranicznej.

22) prowadzenie spraw z zakresu zadań własnych gminy w dziedzinie oświaty, w tym zwłaszcza:

a) tworzenie, przekształcanie i likwidowanie gminnych jednostek oświatowych i przedszkoli,

b) utrzymywanie tych jednostek,

c) kształtowanie (rejonizacja) sieci przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów,

d) analizowanie i opiniowanie projektów organizacyjnych szkół, gimnazjów, przedszkoli,

e) zapewnianie prawa do rocznego przygotowania przedszkolnego,

f) zapewnianie i organizacja bezpłatnego dowozu dzieci do szkół i gimnazjów,

g) prowadzenie akt osobowych dyrektorów szkół, gimnazjów i przedszkoli,

h) prowadzenie spraw powierzania stanowisk kierowniczych w oświacie gminnej i przedszkolach oraz odwoływania z tych stanowisk,

i) wykonywanie zaleceń organu nadzoru pedagogicznego w zakresie polityki kadrowej,

j) kształtowanie polityki kadrowej przez organ prowadzący,

k) ścisła współpraca z kierownikami gminnych jednostek oświatowych i przedszkoli w zakresie określania potrzeb remontowych i niektórych napraw bieżących,

l) koordynowanie działań w zakresie zakupu materiałów, sprzętu i urządzeń oraz usług

m) współdziałanie z kierownikami gminnych jednostek oświatowych i przedszkoli w celu zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki,

n) sprawowanie funkcji organu prowadzącego i nadzorującego w zakresie zatrudniania pracowników obsługi – wynikających z układu zbiorowego pracy,

o) koordynowanie zagadnień związanych z podnoszeniem kwalifikacji zawodowych nauczycieli,

23) prowadzenie zadań własnych i zleconych gminie w dziedzinie kultury, a w szczególności:

a) związanych z bibliotekami m.in.: tworzenie, łączenie, przekształcanie i znoszenie bibliotek, nadawanie im statutów, zapewnianie właściwych warunków działania, spraw utrzymywania i nadzorowania bibliotek publicznych,

b) koordynowanie i inspirowanie rozwoju kultury w gminie,

c) tworzenie, organizowanie i nadzorowanie placówek i instytucji kultury,

d) współpraca z instytucjami kultury i innymi podmiotami zajmującymi się szerzeniem kultury;

24) realizacja zadań gminy z zakresu kultury fizycznej, sportu, rekreacji i wypoczynku, w tym:

a) koordynowanie programów publicznej działalności w dziedzinie sportu i rekreacji,

b) inspirowanie działań propagujących czynny wypoczynek i rekreację ruchową,

c) działania na rzecz zapewnienia właściwych warunków materialno–technicznych do uprawiania sportu i rekreacji;

25) prowadzenie spraw związanych z inwestycjami i remontami w oświacie, kulturze i sporcie;

26) przygotowywanie i kompletowanie wniosków o pozyskanie zewnętrznych źródeł finansowania w dziedzinie oświaty, kultury i sportu;

27) realizacja zadań gminy w zakresie materialnej pomocy uczniom o charakterze socjalnym,

28) prowadzenie spraw wynikających z ustawy o ochronie p. pożarowej należących do zadań

własnych Gminy, w tym prowadzenie nadzoru merytorycznego jednostek OSP, planowanie i rozliczanie wydatków.

29) realizacja innych zadań z przedstawionego zakresu wynikających z nowo obowiązujących przepisów prawa, a także zleconych przez Wójta

2. Referat przy znakowaniu spraw używa symbolu „OKS”.


 
 
ilość odwiedzin: 687188

Biuletyn Informacji Publicznej wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

X