Referat Finansowy

Referat Finansowy

Kierownik Referatu: Agnieszka Lewandowska

Tel: 046 874 80 70 wew. 19

Referat Finansowy podlega bezpośrednio Skarbnikowi Gminy.

Do zakresu działania Referatu Finansowego należy:

1) współpraca z gminnymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie realizacji budżetu;

2) prowadzenie ewidencji podatników i płatników opłat, z wykorzystaniem techniki informatycznej;

3) gromadzenie, przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych;

4) prowadzenie wymiaru zobowiązań pieniężnych z tytułu podatku i opłat;

5) prowadzenie rachunkowości podatkowej i należnych opłat, w tym rozliczanie konto- kwitariuszy;

6) prowadzenie rozliczeń sołtysów z tytułu prowizji od zainkasowanych wpłat;

7) prowadzenie pełnej dokumentacji w zakresie ulg podatkowych;

8) podejmowanie przypisanych czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej lub sądowej wymagalnych zobowiązań pieniężnych;

9) wydawanie zaświadczeń tzw. o stanie majątkowym;

10) sporządzanie sprawozdawczości podatkowej;

11) obsługa kasy Urzędu – prowadzenie operacji kasowych przez przyjmowanie wpłat gotówkowych i dokonywanie wypłat, ponadto gospodarka drukami ścisłego zarachowania;

12) depozytowanie testamentów allograficznych oraz papierów wartościowych;

13) odprowadzanie i podejmowanie środków płatniczych z banku;

14) prowadzenie w pełnym zakresie księgowości budżetowej w ujęciu syntetycznym i

analitycznym;

15) prowadzenie ewidencji wartościowej majątku Gminy oraz ubezpieczenia majątku

Gminy;

16) prowadzenie ksiąg rachunkowych;

17) rozliczanie inwentaryzacji;

18) dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalanie wyniku finansowego;

19) dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych;

20) sporządzanie bilansu;

21) pełna obsługa w zakresie wynagrodzeń pracowników samorządowych oraz gminnych jednostek organizacyjnych, wraz z naliczaniem podatku dochodowego, składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne;

22) obsługa finansowa zadań wynikających z ustaw o pomocy społecznej, systemie oświaty, kulturze fizycznej i sporcie;

23) obsługa finansowa zadań wynikających z ustaw o zasiłkach i dodatkach mieszkaniowych;

24) obsługa finansowa zadań zleconych odrębnymi ustawami, w tym wyborów, referendów i spisów statystycznych;

25) nadzór i kontrola instytucji kultury i innych podmiotów pożytku publicznego nad realizacją otrzymanych dotacji budżetowych;

26) sporządzanie zbiorczych i jednostkowych sprawozdań budżetowych oraz pozostałej sprawozdawczości wynikającej z zakresu działania Referatu;

27) prowadzenie ewidencji wpłat z tytułu odbioru i wywozu odpadów komunalnych,

28) realizacja innych zadań, wynikających z nowo obowiązujących przepisów prawa, a także zleconych przez Wójta.

2. Referat przy znakowaniu spraw używa symboli „Fn”.